سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/1/15
7:38 عصر

کارهایی که بعد از تصادف باید انجام دهید

بدست علی در دسته تصادف

اگر خدایی نکرده خدایی نکرده روم به دیوار زبانم لال در ایران با ماشین تصادف کردید، به نکات زیر توجه کنید. دقت کنید اگر در تصادف صدمه ای نبینید، در صورتی که موارد زیر را جدی نگیرید، شاید صدمه ای جبران ناپذیر ببینید.
در ابتدا همیشه به یاد داشته باشید که ماشین برای تصادف کردن است و اگر می خواهید ماشین تان همیشه مثل یک مانکن زیبا و بی خط باشد اصلاً ماشین نخرید.
حال به موارد زیر توجه کنید؛
?-وقتی احساس کردید که دارید تصادف می کنید، پای تان را از روی ترمز بردارید. چه زدید چه خوردید. چون اینطوری جلوی ضربه وارده به ماشین تان را می گیرید و صدمه کمتری به ماشین تان خواهد زد. (نکته؛ این کار را باید با ظرافت انجام دهید. نزنید یکی رو بکشید و بگید اینجا نوشته بود ترمز نگیرید!)
?-بعد از تصادف خونسردی خود را حفظ کنید. ماشین تان را خاموش کنید. پیاده شوید و ماشین را بررسی کنید. چیز یا کسی که با آن تصادف کرده اید را بررسی کنید. در صورت عدم صدمه جانی، با هماهنگی ماشین تان را در کنار خیابان پارک کنید. البته همیشه یادتان باشد که شماره ماشین طرف را بردارید.
?- کولی بازی در نیارید. توضیح هم برای هم ندهید. این پلیس هست که حرف اول و آخر را می زند. پس کارشناسی نکنید.
?- توضیحی که می خواهید به پلیس بدهید را چند بار مرور کنید. دروغ نگویید. چون پلیس سریع مچتان را می گیرد و آبرویتان می رود.
?-اگر دیدید که طرف تان آدم خلافی است و می خواهد کتک تان بزند. خود را کنار بکشید. درگیر نشوید. شاید جان تان را از دست بدهید. ارزش ندارد. اصلاً زبان به زبان نشوید. اگر هم جنس مخالف بود مراسم خواستگاری برگزار نکنید. جو گیر نشوید. کاملاً خونسرد باشید.
?-اگر دیدید که جانتان در خطر است محل را ترک کنید. بی خیال شویدو مطمئن باشید این بهترین کار است.
?-اگر ماشین طرف فرار کرد، دنبالش نکنید. چون اگر دنبالش کردید اتفاقی برایش افتاد تقصیر شماست. به پلیس هم نگویید چون به شما می گوید به من چه! فقط می توانید شماره را بردارید و شکایت بکنید. حال امروز ماشین را بگیرند یا ??? سال دیگر. خودتان را سرزنش نکنید. همیشه سعی کنید بیمه بدنه باشید تا در چنین مواردی بیش از حد زورتان نگیرد.
?- سعی کنید با هم کنار بیایید. اگر پلیس پا در میانی کرد شما هم کوتاه بیایید. مثلاً یکی را چون بیمه دارد مقصر کرد. شما هم بهتر است همکاری کنید. مطمئن باشید شرکت های بیمه ضرر نمی کنند.
?-دقت کنید هر چه از پلیس کمتر کمک بگیرید بهتره. پس با هم کنار بیایید به هر نحوی که شده.
??-پی گیر باشید تا هر چه سریع تر مشکلات را برطرف کنید. امروز فردا نکنید. خدا را چه دید، شاید قانونی وضع شد که به ضررتان باشد.
??- جدیداً از کلانتری هم ماموری برای بردن ماشین ها به پارکینگ کلانتری می آید که روزی چند هزار تومانی از شما اخذ می شود و آزاد کردن ماشین از کلانتری هم داستان خودش را دارد.
??- اگر طرف تان بیمارستانی شد در آنجا سعی کنید جلوی خانواده مجروح زیاد آفتابی نشوید تا فحش کمتر بشنوید. پیگیر باشید تا حال بیمارتان خوب شود. ولی خوب شما که جنایت کار نیستید (البته ان شاء الله که گواهینامه دارید).

<      1   2   3